Wednesday, November 6, 2013

Jalan-Jalan Pulau Manukan,Pulau Mamutik,Pulau Sapi part 1



edit zu
edit3
DSC_1687
Tiga pulau  iaitu Manukan, Gaya dan Sapi adalah antara 5 Pulau yang terletak di Taman Laut Tunku Abdul Rahman,Sabah.Best Cantik cantik hari tu short trip ja. Ambik flight dari Sandakan-KK pada hari Jumaat then ahad fly balik huhu macamla kaya betulkan.Berpeluh mau bayar.
Walaupun aku ni orang Sabah banyak tempat lagi aku belum round. Kawan kawan dari Semenanjung banyak yang sudah sampai tempat pelancongan di Sabah. So mission untuk round Pulau di Sabah akan di teruskun untuk bulan depan huhu!!
Apa aktiviti yang boleh di lakukan dekat 3 pulau ni?
Aktiviti
Terdapat banyak aktiviti yang boleh dilakukan di pulau ini, antaranya:
  • Kayak, 
  • Snorkeling, 
  • Banana boat,
  • Bird watching, 
  • Natural trail
  • Snorkeling
  • Snorkeling
  • Selam-scuba
  • Island hopping
  • Memancing
  • Menangkap ketam
  • Jungle trekking
Best dekat tiga pulau ni pasir dia putih sebenarnya aku mau try Scuba-Doo ni macam bawah ni:

LiveJournal Tags: ,,

Namun tak jumpa hehe. Hari tu ramai orang Korea plak datang sebab macam ada event banyak kanopi siap makan-makan lagi… aku dok mencari mana tau ada muka ala2 Minho ka Yunho ka,.. Kai EXO ka Flirt maleuhai…. Nanti aku update lagi dekat part 2 . Harga semua dan homestay yang kami stay. okeh?Winking smile

1 comment:

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...