Wednesday, April 3, 2013

The Body Shop :Vitamin C Energizing Facial Spritz Review


C360_2013-04-03-21-53-58


Assalammualaikum/Selamat sejahtera
Aku terbeli spritz ni pun sebab terjebak ngan kawan aku la. Time aku jalan ngan dia ,( tahun lepas ok) dia sebok mau cari bendaalah ni. Aku tanya mau buat apa ? dia cakap kawan dia di opis guna bendaalah tu terus macam kulit Korea. Punya la macam over kan statement tu. Padahal dorang Korean tu guna BB Cream yang power tulah pasal mulus jak.

Itu cerita tahun lepas.

Tapi  tiba tiba hari tu, aku tengah cari barang di BodyShop untuk PROJECT BEAUTY BOX SWAP bersama +alia farhan Said aku pun ternampak kelibat  VITAMIN C ENERGISING FACIAL SPRITZ. Terus aku teringat cerita kawan aku. Apa lagi grab la. Lagi pun aku ada masalah pigmentasi/jeragat yang degil, vit c memang terkenal dengan anti jeragatnya!.
Antioxidant vitamin C - Naturally powerful antioxidant that helps neutralise free radicals, which are destructive molecules that attack cells and harm the skin. It also encourages the production of collagen, which gives skin its smooth, firm and healthy-looking appearance.

Pengalaman aku menggunakan VITAMIN C ENERGISING FACIAL SPRITZ
1. Bagi aku ia sesuai sangat digunakan semasa travelling. Sebab ia membantu bagi muka nampak segar dan make up kembali glowing. Hanya spray sahaja.
2. Bau citrus yang sangat menyegarkan! Hari tu ada outstation, naik flight ada rasa

C360_2013-04-03-11-51-34mabuk2 mual2 pening2 sikit. Tapi bila aku spray di muka hilang mabuk aku. Rasa sedap jak bau dia.
3. Tapi untuk kes mengantuk tidak cukup tidur atau ngantuk dengar orang membebel/membentang di hadapan  Vitamin C Energizing  Facial Spritz memang tidak membantu! aku masih rasa mengantuk. Kawan kawan aku dari cawangan lain pun gelak gelak jak tengok aku dok spary2 muka, time orang tengah brief di hadapan. Terus salah sorang saun aku
" aih sudah spary2 muka pun ko mengantuk lagi? heheh"

C360_2013-04-03-11-51-04
mata panda yang tidak mau hilang sejak 2 minggu lepas Sad smile  pic ni di ambil pada pukul 4 petang. Di bawah akon yang amat sejuk. Tapi bila spray di muka kulit & makeup nampak lembab sikit.

So!

Keseluruhannya
Pro
!. Mudah di bawa
2.Bau yang menyegarkan
3.Cepat untuk fix make up dan muka glowing
4.Mudah menyerap di kulit
5."Our aloe vera is free from colour, fragrance and alcohol and has no added preservatives."- The Bodyshop
Cons
1. Harga agak mahal (bagi aku ).........RM 45.00 100ML
2. Kepala botol atau (sprayer ka orang panggil tu) kadang kadang mengeluarkan amaun yang banyak.Tidak dapat kontrol.


Korang guna apa plak bila pergi travel?

Terima Kasih kerana membaca post iniRed heart

2 comments:

  1. uihhh mahalnya...tggu keja nanti la nak beli..nak muka cm korea gak..haha

    ReplyDelete

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...