Sunday, February 24, 2013

Contact Lens Review : Sugar Candy BLUE/AQUA



C360_2012-08-31-15-29-08

Assalamualaikum, Selamat Sejahtera,
Seperti yang aku kata di previous review, biasanya aku  pakai contact lens yang hanya berwarna coklat/hazel. Favorite aku Kira kira Brown atau Pop C Dark Brown. Lagi pun selalunya bila aku pakai 2 Jenis Contact lens tu, mesti ada yang tegur terutama customer tempat kerja aku.

“amoi ko punya mata cantikla”
“ amoi ko pakai itu lens ka? cantik  macam ori o……”
“ko pakai lens apa? macam cantik pula.

itulah antara reaksi orang yang aku jumpa. aku pun jawab aku malu malu konon” hehe.. mata tipu, ni pakai lens memangla…”
ya pakai lens kesiankan saya rabun teruk”
dengan kawan: “ ai… mimangkan.. aku cantik.. endak payah pakai lens pun cantik” muehahha.


Tapi bila aku pakai  contact lens hitam----> KONON IKUT TREND MATA BESAR BULAT:
“Eee , takut wo saya tengok mata ko” sambil tengok mata aku dengan pelik.
“amoi kenapa mata ko?"macam lain” saya tengok.”
“ Mcam juuONN mata mu”
aku-SABAR JAKLA

Itula..Customer yang datang semua telampau prihatin ni ngan aku. Jujur betul bagi komen bah.

Tapi  selalu kadang kadang (macam  orang KK bilang), aku pun mau try color color yang lain. Kalo aku rasa overthetop sampai tidak selesa pakai. Lain kali, x maula pakai. Jadi Hari ni aku buat Review lens Sugar Candy Blue/Aqua:


Yang ini Model Yang pakai:

167531_182673741765015_1879041_n
kalo mau lawa macam ni mesti pakai:
*eyeliner hitam di atas
*maskara atas dan bawah
*bulu mata palsu
*higlightpencil putih di dalam garisan mata

Yang bawah ni real person yang pemalas pakai :Smile with tongue out

C360_2012-08-31-15-29-08

Contact Lens: Sugar Candy Aqua/Blue
Power: 350/350
Water content: 38%
Diameter: 14.5 mm
Base Curve: 8.6
Duration: 1 year disposable
Maskara: Black atas dan bawah (x nampak pun bulu mata hikhik)
Highlight pencil: white

Bila kena cahaya luar/matahari Color biru jelas kelihatan. Ring hitam yang tebal menampakkan mata lebih besar dan anda disarankan pakai eyeliner hitam dekat kelopak mata atas, kalo tidak your eyes look tired macam dibawah ni heeeeee.


C360_2012-08-31-15-32-36
color lens dari jauh
C360_2012-08-31-15-27-04
mata tired ,perut lapar

gambar sebelum tidur. Color Lens tidak begitu jelas bila malam atau di tempat  yang kurang cahaya.  Color seakan akan black.


overall StarStarStar/5

so contact lens apa yang anda pernah try? boleh share di komen box.


*Kalo maukan contact lens ini  atau pilih mana2 contact lens yang berkenan boleh beli di ---------->; sini dengan harga RM18/pair sahaja daripada saya.

*Sebarang review adalah hasil  citarasa,pengalaman sendiri memakai Lens tersebut. Cita Rasa  dan pendapat mungkin berbeza mengikut individu.



Terima Kasih kerana membaca post ni. Jumpa lagi pada next review. Sebarang cadangan/komen/pendapat/permintaan boleh komen di bawah. 

No comments:

Post a Comment

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...