Friday, August 12, 2011

Konversasi wanita

wanita?


iya wanitalah sudah limpas(habis/lepas) remaja punkan kawan kawan hampir semua sudah beranak pinak


jadi, suatu hari termelepak  dgn rakan2 sekolah long time no see ku


PEREMPUAN semuanya


tiada isu2 yang menarik perhatian ku, sekadar cerita cerita perkembangan masing2 which aku xda citer yg kembang2 sangat perut pun sudah susut ehe.  ada yang sibuk mengurus majlis khawin dimana ada problem sikit  dengan pengurus event, (mak andam segala pelamin & tpt event) itu orang sudah hilang dari radar. tp  si Kawan sudah buat fullpayment,

kesian kan.


tidak kurang jugak yg tersangat excited bertanya2 macam2, macam dia yg nak khawin   :) ,Itu  secara positifnya tumpang GEMBIRA untuk kawan la tu kan.
tidak lupa jugak di antara perbualan terselit cerita melodrama  diri sendiri yang konklusinya adalah untuk menunjuk kelebihan, kehebatan sendiri.


Aku tidak ter-jo-in isu “itu”, hanya senyum, sebab teranalisa lebih maksud disebaliknya.


BUKAN SENGAJA. otomatik bah…


cerita cerita ulangan dari GOSIP girl yg dia ni memang digelar  penggosip oleh geng2 lelakidari sekolah lagi o hehei seperti  cerita rakan2 yang menjanda  muda anak dua, yang bersuami trep single, dan khawin sebab terlanjur tetap dibangkitkan.

Cerita sebegitu tidak apa jika di jadikan pengajaran dan peringatan diri.

Tapi jika diulang2 untuk merendahkan mereka  sebagai penyedap hati sendiri atau meninggikan diri aku rasa tidak perlula, aku menjoinnya.. hanya mendengar saja,


kita tidak tahu apa cabaran, godaan yang bakal kita lalui dihadapan kita, mungkin sama, dan mungkin tidak seperti mereka. Persoalannya mampu kah kita handle cabaran tu lebih baik dari mereka?


elak berkata mengata, nanti “ kisas” orang kata


apa yang aku buat,aku cuba fokus ngan cerita2 mereka atleast tidak tertinggal...tp tidak IN la, mau buat mcm mana   kan?tapi ada jugakla sesekali aku tergelak ngan lawak jenaka mereka (ketawa kuat2 supaya terjoin kah2)


sesi itu diakhiri dgn
“ko Pertt bila mau khawin ngan si MR S?
>………………


*KISAS (terkena batang hidung sendiri)
p/s semoga majlis si Kawan berlangsung dengan jayanya..

No comments:

Post a Comment

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...