Tuesday, January 4, 2011

Resipi Jimat & Sihat : Salad Kubis Ikan Sardin Blackpepper



Seperti yang kamu tau Kubis ni bukan saja terkenal di serata dunia, malah murah plak tu kalo di pasar2 tempatan. jadi sapa2 yang mau jimat tu boleh la try resepi aku ni terutama yang bujang2, ha.yang bekerjaya sibuk sangatkan.. so ia sangat simple..
Kobis bukan sahaja berkesan untuk mengubati penyakit ulser dan barah malahan juga berkesan untuk mengubati masalah–masalah lain di usus... lagi sila ke wikipedia
Resepi ni aku cipta kerana aku xda pilihan lain. Yang aku nampak kubis dah di potong separuh kat peti sejuk n 2 tin sardin. Mau makan nasi..dah malam kang makin buncit hik2.
So Bahan2 nya:

1. Kubis bulat
2. Sardin (tin)
3. Blackpepper

Cara2 Membuat Salad
1. Carik2kan kubis tu biar iya terpisah senang mau makan. Amount anggaran setengah mangkuk
2. Ambik ikan  sardin (yang telah di tumis ngan bwg2, x tumis pun boleh), hancurkan dan masukkan ke dlm  mangkuk berisi kubis
3. Campurkan blakpepper (tukar ngan cili pun boleh gak) gaul sehingga rata
 (aku buat bedasarkan apa saja bahan yg tinggal kat dapur korang boleh tambah2 sendiri lah bahantu ek)

Siap!-sangat rangup dan mengenyangkan rupanya makan kubis ni.. (x sangka)

No comments:

Post a Comment

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...