Tuesday, January 5, 2010

Akaunku dan Dividen ASB for 2009

Akaun ku semakin tidak bernafas........tolong!~~
Oleh itu..........aku pun semangatla ingin menjenguk ASB ku. Tp xsempatla pulak kerja la hari  ni..
Sebenarnya aku pun x tau berapa dah divide thn lepas so..aku godeh2la laman web..google punya google ni lah info aku dpt..

2006 : Div=7.30 | Bonus=1.25 | Total=8.55
2007 : Div=8.00 | Bonus=1.00 | Total=9.00
2008 : Div=7.00 | Bonus=1.75 | Total=8.75
2009 : Div=7.30 | Bonus=1.25 | Total=8.55

so bedasarkan table yg tidak berapa menyerupai table  di atas  boleh la aku katakan nilai dividen dan bonus ASB yang aku(pemegang unit amanah) bakal terima. Apa yang aku lihat melalui 4 mata ku ini,,,,,kelihatannya div  lebih rendah bagi tahun 2009 iaitu pada kadar 8.55 sen seunit berbanding 8.75 sen seunit, tahun 2008. Walaubagaimanapun, agihan pendapatan skim Amanah Saham Berhad (ASB) dilihat masih lagi konsisten.................
yang penting ada jugak lerrrrrrrr pengaliran wang masok berbanding xda...boleh la beri napas ke akaun2 simpanan yg semakin (memang ) kosong. hahahah

Sekain Terima Kasih cccc ya!

2 comments:

  1. Sy enggak paham sih. Boleh jelaskan dgn lebih lanjut? Katakan aku simpan RM300 dlm asb tahun nih, brp leh dapt at the end of the year?

    ReplyDelete
  2. @IR A.Aziz ko saje je kan..
    xmungkin ko xtau..
    tp utk memenuhi permintaan aku bgtau jerla.. kalo x silap aku paling tinggi bonus+dividen asb adlah 9% tp 1x je kot kalo x silap selalunya 8 tau 7% tiap2 tahun..
    SO kalo ko simpan RM 300 ..:

    RM300 X 8% = rm 24
    So kalo nak bnyk buat la setiap bulan rm 100 ke ...ko letak dlm ASB KO kan skunk ko dah kerja,,.bnyk la duitzz hehe

    ReplyDelete

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...