Saturday, November 21, 2009

Cemburu Baik Punya 1


Cerita cemburu lagi? haha relex la aku rasa minggu ni tema Cemburu la bnyk lak idea ni.

Cerita kali ini adalah kesinambungan entry aku yg lepas bertajuk~ Monolog Seminggu-berinspirasikan dari tulisan Dr.Tuah

Sebelum ini aku menceritakan bagaimana seorang yang jeles (org2 muda ckp mcm aku hehe)ngan aku, yg aku labelkan sebagi -ve. Pertanyaan pulak timbul adakah cemburu yg +ve?


Seperti aku katakan dlm post lepas aku jeles / mencemburui orang lain bukan untuk dijatuhkan,bukan untuk disantau bukan untuk difitnah dan dibegitu beginikan tapi ia menjadi booster kepada aku mencapai apa yang aku inginkan. Tidak begitu kawan2?

Silap besar, bila kita anggap cemburu itu tidak penting ataupun cemburu itu membawa kesan -ve sahaja. Cemburu diperlukan sebab ia membina keinginan dalaman luar biasa serta mencetuskan tenaga luar biasa.

Cuba banyangkan kalau kapel tu xda rasa cemburu...bg cth yg best sikit la suami isteri, bila c isteri bergurau senda sambilcubit2 pipi lelaki lain,kalo laki dia tiada rasa cemburu HABESLA .
Tapi ada plak yang cemburu membuta tuli, ini salah itu salah, suami pegi cuci kereta depan rumah pun dirisaunya kalau kalau mengorat minah sebelah hahh...

Yang cemburu hal orang lain,lain pulak ceritanya kalo dgunakan dengan betul dengan cemburu orang lain kita lebih bersemangat kuat untuk mendapatkan macam dia capai, itu namanya booster. Jgn plak pegi jatuhkan dia. Contoh bila kita jeles tengok dia boleh beli itu ini.. sebab dia dah dapat kerja (sebab korang termasuk aku gak belum dapat kerja tetap). dgn kejelesan yg ada dlm diri kita, kita lebih kuat lagi semangat untuk cari cari dan cari lagi kerja sehingga kita dapat.

Tapi selalunya kalo cemburu mesti kembarnya ikut sekali, ha sapa tau cemburu kembarnya apa? dia ada dua lagi kembar tau.... HA..dah dpt ka?

Ala....lambat sangatla korang ni, biarla aku bagi tau...cemburu kembarnya dengki kalo dah dengki jawapannya ? KHIANAT bahaya nie.......

Janganla kita berkawan dengan 3 kembar ni bahaya kalo nak cari adik beradik C-B(cemburu-booster) ok?..slm BOOSTER SEMUA!~...DA...


Aku suka baca buku-buku motivasi Dr.Tuah. Buku-buku beliau sudah ku jadikan koleksi dan minat ku ini aku kongsikan bersama bapak aku. Sekarang aku tengah baca Kalau Ya Kata YA!

Bila aku baca buku beliau, kadang kadang aku akan...
~Senyum2 sendiri
~berkerut2 dahi
~teremo sendiri
~terjaga beberapa kali,,
kerana apa yg ditulis beliau terkena BATANG HIDUNG AKU SENDIRi..huhu..





3 comments:

  1. @blableeboo
    huhu booster tang mana tu? hahah

    @mosyuki borhan
    jelesla....tp apa yg nak dijeleskan kat aku? hahah ko lain la hot guy jeles aku muahah

    ReplyDelete

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...