Saturday, August 1, 2009

Bengong! (Note Of GEMS)

Bengong!
Aku tidak dapat mencari makna perkataan bengong itu dlm kamus dwibahasa Oxford aku.
Tapi bagi aku, aku definisikan perkataan BENGONG itu sebagai bodoh2 dlm kebingungan...

Ya ,aku sekarang tgh BENGONG kerana dibengongkan oleh orang-orang yang bengong itu.
Cis!Kenapala aku perlu bengong dengan kebengongan mereka itu?
Aku pasti budak itu dibengongkan oleh budak perempuan yg bengong itu.
Ya aku pasti dia memang perempuan!
Cis! dia berubah kerana kerana kebengongan!
Mungkin selepas ini, aku hanya anggap engkau sebagai kepentingan semata,
Bukan sebagai kawan cerita,susah dan senang bersama..perlukah?
Mungkin itu yang terbaik atau memang kehendaknya?
Mungkin juga kami tidak serasi...
Atau mungkin aku memang belum memahaminya?

Aku kebengongan sedikit..
Aku perasan..
Tindak tanduknya bukan seperti dulu...
Dia dalam ketakutan
AdA mata bengong yg memandang..
Memberi signal-signal sinis kepadanya..
Ya, aku perasan..
kerana aku seorang body signal detector, wujudkah term itu?..haha..
Perubahan semakin ketara sejak kejadian itu..
Dia semacam takut untuk bertindak dan bejenaka..
Mungkin ada sekeping hati yang dia perlu jaga...
mungkin juga
untuk mendapatkannya...

Huh bengong sungguh!

Jika benar ada sesuatu di antara mereka..
Dia perlu bersiap sedia..
Kerana pasal perempuan itu,
aku tau..
Walaupun bukan segalanya...

Ah...biarkan mereka dengan kebengongan mereka..
Mereka hanya orang2 muda yang sedang mencari bahagia...kot2lah..
Apa yang kutakuti hanya..

Aku ada seorang kawan...
Aku takut dia turut dibengongkan oleh orang2 bengong itu..
Ya! aku sangat takut..
Kerana budak yg dibengongkan itu tadi, adalah temannya,
teman serahsianya...itu aku tau..
Serius aku takut!
Aku sayangkan KAWAN ini..
Sejak menjadi kawannya..
Aku kembali bermaya..
Persahabatan ini seakan charger dan booster kepada ku..
Ada seorang lagi boleh aku dipercaya..
Ya ku percaya padanya..

Walaupun ada suara-suara sumbang mempersoalkan persahabatan kami..
Aku tidak kisah,
Apa yg penting,
Aku dan dia tau dan paham segalanya..
Serius! jika kau membaca KEBENGONGAN ini wahai kawan..
Aku sangat2 selesa berkawan dgn mu..
Kau inspirasiku...
Aku sangat2 beterima kasih kerana membenarkan aku menjadi kawanmu..
dan jika persahabatan ini mencetuskan KEBENGONGAN tahap cipan kepadamu..
Minta maaf..
Aku sedia melupakan sahaja persahabatan ini....
Kerana aku tidak mahu engkau turut terjerumus dalam KEBENGONGAN ini...

dan kepada pembaca yang terBENGONG dgn membaca racaun bengong ini...harap maaf,
hanya aku yang memahaminya,kerana akulah yang dalam kebengongan ini...huhu

nota kaki: nama Ros ku gunakan semula dalam GEMS ini....peliknya..





4 comments:

  1. ala ros ilek la k..jgn susah haty..tapi spe la si mengong mengong itu..jen jeng jeng

    ReplyDelete
  2. @blableeboo hye....biarlah rahsiah haha

    ReplyDelete
  3. sabar yer cik pert...biarkan mereka dengan kebengongan mereka...yg penting, kita tidak terjerumus d samping org2 yg bengong krn kita tidak lah bengong seperti mereka...

    ReplyDelete
  4. sapa yg buat bengong 2..

    ReplyDelete

terima kasih saya amat hargai komen anda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...